‘Surfen en chillen’

MINKE WINK

Ik ben alweer meer dan een maand in Sydney! Ik ben begonnen aan mijn 6e stageweek en het gaat steeds beter. Het weer begint hier ook eindelijk beter te worden. De lente begint in Sydney! Naast het stagelopen hebben we natuurlijk alweer wat dingetjes gezien en gedaan de afgelopen weken.

Feestjes

Het eerste weekend na onze eerste stageweek hebben we eigenlijk niet zoveel uitgevoerd. Op vrijdagavond hadden we een personeelsfeestje en zaterdagmiddag en avond hadden we ons maandelijkse stagehuisfeest. Heel erg leuk maar wel met als gevolg dat ik zondag met een dubbele kater de hele dag in bed ben blijven liggen.

Olympic Park

We hebben vorig weekend op zondag het Olympic Park in Sydney bezocht. Hier hebben de Olympische spelen van 2000 plaatsgevonden. Erg interessant om te zien maar wel heel raar dat het er superrustig was. We hebben er een uurtje rondgelopen en daarna hebben we nog een rondleiding gehad in het football/rugby stadion.

Walvissen

En afgelopen weekend hebben we dan eindelijk walvissen gezien! Nadat het in verband met het slechte weer van het weekend ervoor 2x werd afgelast kon het afgelopen zonnige zaterdag eindelijk doorgaan. We zijn vanaf Darling Harbour ongeveer anderhalf uur de oceaan opgevaren om een paar walvissen en dolfijnen te spotten. En we hebben ze nog gezien ook! Dat mocht ook wel want we waren egt hondsberoerd op die boot. Echt geweldig om ze van zo dichtbij te kunnen zien! Al was ik ook wel heel erg blij dat ik weer op de grond stond! Die middag zijn we lekker naar het strand geweest. ’s Avonds ben ik wezen stappen met een aantal studenten en dit was wederom ook erg gezellig.

Musea

De volgende dag was het weer helaas wat minder maar dat weerhield ons er niet van toch iets te gaan ondernemen. We besloten er een museumdagje van te maken. We hebben eerst het Australian museum naast Hyde Park bezocht. We hebben daarna een hapje en een drankje genuttigd in het Hyde Park waarna het plotseling keihard begon te regenen! Helemaal doorweekt hebben we toch nog de trein naar Circular Quay gepakt en zijn we naar het Sydney museum geweest. Het klinkt misschien heel saai maar ik vond het erg leuk om op deze manier toch wat meer over het land en de geschiedenis van Sydney te weten te komen. Aan het eind van de middag hebben we nog even (het was eindelijk weer droog!) een drankje gedronken in The Rocks.

Het weer wordt hier steeds beter. 2 weken geleden hebben we het hele weekend op Bondi Beach gerelaxt. Het was z’on 30 graden dus dat kon prima. Alleen is het hier wel smeren smeren smeren. Met factor 30 verbrand ik nog. De zon is hier nu eenmaal veel feller dan in Nederland.

Surfkamp

Afgelopen weekend zijn we met zo’n 35 man uit het huis op surfkamp geweest. Afgelopen vrijdagavond werden we opgehaald door een paar surfdudes die ons met een gammel busje naar het surfkamp vervoerden. De reis duurde z’on 3 uur (ten noorden van Sydney) maar dat waren we snel vergeten toen we aankwamen. Tas droppen in de slaapzaal en op naar de bar voor een drankje. Het was natuurlijk weer veel te gezellig en erg laat geworden en de volgende dag werden we om 8 uur ’s ochtends bij het ontbijt verwacht. Iedereen was superbrak natuurlijk maar het weer was echt super en dat maakte een hoop goed.

Na het ontbijt gingen we in 2 verschillende groepen naar het strand om te surfen. Wetsuits mee, surfplanken achterin en daar gingen we. We kwamen aan op een klein strand met een supermooie omgeving. Na een paar oefeningen op het strand mochten we dan eindelijk het water in!

En het is me gelukt om toch een keer op de plank te staan! Met een tempo van niks natuurlijk maarja voor iemand die nog nooit gesurfd heeft is het toch wat. Omdat het best wel zwaar is dat surfen en ik niet bepaald een sportieveling ben besloot ik ’s middags lekker te relaxen op het strand.

’s Avonds gingen we weer terug naar het surfkamp waar we konden genieten van live-muziek, aparte drankspelletjes en veel sangria en bier. Weer heel laat op bed natuurlijk maar het was wel weer erg gezellig!

Om 8 uur de volgende dag moesten we weer verzamelen bij het ontbijt. Daarna konden we een wetsuit uitzoeken en gingen we weer naar het strand om nog meer te surfen. Omdat ik ondertussen een dubbele kater had en ontzettende spierpijn besloot ik na een uurtje de rest van de tijd relaxend op het strand door te brengen.

Eind van de middag gingen we weer terug naar het surfkamp om onze tas op te halen en vervolgens terug naar het stagehuis te gaan. Eenmaal weer ‘thuis’ heb ik gauw een douche genomen en ben ik lekker m’n bedje ingedoken. Ik was ontzettend kapot maar heb wel heel erg genoten van dit weekend!